Masz firmę i prowadzisz działalność także w internecie? Zastanawiasz się czasem, jak to się dzieje, że jedne witryny z podobnej branży wyskakują w Google wyżej, a inne niżej? Czyżby mieli jakieś specjalne dojścia? Najprawdopodobniej sami zadbali o widoczność w sieci stosując techniki SEO. Jak to, jeszcze nie słyszałeś o SEO i korzyściach, jakie daje? Po przeczytaniu na pewno zainteresujesz się stosowaniem SEO i zaczniesz współpracę ze specjalistami. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź opinie o SEOSEM24. Wiedza, którą tu zyskasz może pomóc Ci w znalezieniu najlepszej dla siebie agencji SEO.
Co to jest SEO w opinii SEOSEM24?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji treści pod kątem algorytmów wyszukiwania stosowanych np. przez Google. Chodzi o podjęcie takich działań, które mają na celu zwiększenie widoczności danej domeny lub treści w sieci, czyli zdobycie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Łatwo sobie wyobrazić, że klient poszukujący firmy z danej branży prędzej zaglądnie do tej, która wyświetliła mu się na początku listy wyników. Proces optymalizacji SEO to szereg działań, głównie polegających na modyfikacji witryny internetowej zarówno od strony technicznej, jak i treściowej. Metod jest wiele. Najczęstszą jest stosowanie tzw. fraz kluczowych, to znaczy fraz, które są używane przez potencjalnych odbiorców (klientów). Odpowiednie przygotowanie techniczne witryny z kolei powoduje, że roboty indeksujące mogą ją skanować i wyświetlać wysoko w Google.
SEO w dwóch krokach
Choć SEO to proces dość złożony i niekiedy długotrwały, najczęściej sprowadza się do dwóch zasadniczych etapów. W pierwszym musisz określić, czego mogą szukać Twoi potencjalni klienci. Jaki mogą mieć problem i w jaki sposób będą szukać rozwiązania, np. poprzez wpisanie fraz w Google. Jeśli ktoś szuka dobrego dentysty w Krakowie, zapewne wpisze frazy „dentysta Kraków” albo „tani dentysta w Krakowie”. Inna osoba może poszukiwać informacji o motoryzacji, informatyce, sztuce albo kulinariach. Przy okazji być może zakupi książkę lub audiobooka na ten temat. Musisz mu to ułatwić poprzez opracowanie siatki fraz kluczowych i zastosowanie jej w swoich treściach. Drugi etap to wdrożenie zmian, czyli bezpośrednie dostosowanie się do algorytmów Google. To moment, w którym potrzebna jest wiedza o tych algorytmach i pewne doświadczenie w obserwacji tendencji. Tym zajmują się specjaliści, np. w SEOSEM24.
SEO a pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to już nieco szersza zabawa niż samo SEO. Owszem, podczas pozycjonowania stosuje się techniki SEO by wpłynąć na roboty indeksujące Google. To one oceniają jakość i wartościowość witryny dla czytelnika i na tej podstawie umieszczają ją na odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania. Właśnie – pozycję, a pozycjonowanie to ciągła dbałość o to, by tę wysoką pozycję zachować. Jak to się robi? Ważne są nie tylko frazy kluczowe i SEO. Na ocenę wartości strony wpływ mają także między innymi:
- jakość kodu strony, a właściwie jego optymalizacja – kwestie techniczne, dla webmasterów,
- odpowiednie nagromadzenie fraz kluczowych i ich trafność – chodzi o taki dobór fraz, które potencjalnie może używać poszukujący oferty klient. Słowa kluczowe także powinny wiązać się z treścią strony. Słowa kluczowe mogą być nakierowane na klienta lokalnego, ogólnopolskiego czy nawet zagranicznego. W ostatnich latach okazuje się, że wielu użytkowników sieci szuka haseł długich i precyzyjnych, np. specyfikacja sprzętowa lub adres. Z nagromadzeniem fraz kluczowych nie można też przesadzać – gdy jest ich za dużo i są mało unikalne, Google nie obdarza takiej strony zaufaniem,
- dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne – dobra strona ma uporządkowanie linkowanie zarówno do własnych podstron jak i do serwisów zewnętrznych. Jeśli strona ma sporo tematycznych (i uzasadnionych) podstron a do tego dla użytkownika łatwo się do nich linkuje, zatrzymuje jego uwagę. Użytkownik klika na inne podstrony, więc Google uważa, że strona mu się podoba i jest tym samym wartościowa. Podobnie działają linki do innych stron, zawierających merytoryczne uzupełnienie treści – badania, analizy, komentarze,
- przejrzystość i przyjazność interfejsu strony – im strona jest wygodniejsza w użytkowaniu dla klienta, tym po prostu lepiej. Bardzo istotny jest krótki czas ładowania, klienci nie lubią czekać a to ma duży wpływ na pozycjonowanie strony. Nie bez znaczenia jest estetyka szaty graficznej, ale także organizacja wewnętrzna. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych i właśnie tam przegląda internet. Strona, która nie jest dostosowana pod małe ekrany smartfonów, jest nieatrakcyjna dla użytkowników i zwyczajnie odrzucana. A to źle wpływa na pozycjonowanie,
- jakość i merytoryczność prezentowanych treści – prezentowane materiały powinny być ciekawe, merytoryczne i unikalne. Oznacza to, że dla użytkownika powinny stanwoić istotne źródło interesujących go informacji. Napisanych w sposób zrozumiały i przyjazny. Google bardzo źle reaguje, jeśli treści są kopiowane, nawet z własnych podstron. W swojej bazie ma zarejestrowane, która witryna umieściła treść jako pierwsza i to właśnie ona ma wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Na ogół sprawdza się zasada, że lepiej jest umieszczać mniej treści, ale za to lepszej jakości.
Roboty Google lepiej oceniają stronę, która jest po prostu dobrze i fachowo napisana. Warstwa techniczna to robota dla SEO-wców czy webmasterów. Z kolei unikalne i wartościowe treści tworzą copywriterzy. Dbają o to, by na Twojej stronie były ciekawe artykuły, wpisy na bloga, opisy przedmiotów czy zachęcający wykaz Twoich usług. Jednocześnie wszystkie te treści uwzględniają zasady SEO i aktualne kryteria algorytmów Google. Dodatkowo, gdy strona zyskuje na popularności i – co lepsze – utrzymuje ją, Google również nie widzi powodów, by obniżać jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Całość tych prac składa się na pozycjonowanie strony internetowej.
Dlaczego zadbanie o SEO i pozycjonowanie jest takie ważne? – Opinie SEOSEM24
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to atut nie do przecenienia. Jak wspomnieliśmy, istnieje o wiele większa szansa, że potencjalny klient zainteresuje się ofertą firmy, której strona wyskoczyła mu w Google na pierwszej stronie, a nie na siedemnastej. Mając dobrze wypozycjonowaną stronę zyskujesz widoczność w sieci, a tym samym większa rozpoznawalność. To z kolei przekłada się na zainteresowanie klientów, z których przynajmniej część skorzysta z Twoich usług. I zostawi u Ciebie swoje pieniądze. To dość przekonujący czynnik, nieprawdaż? Oprócz tego zyskując popularność w sieci, Google podtrzymuje ją poprzez utrzymywanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. A renoma marki jest bezcenna. Popularność domeny pozwala też eksperymentować z ofertą. Możesz ją rozszerzyć, dodać nowe usługi i tym samym stosować kolejne kluczowe frazy.
Czy możliwe jest jednorazowe i samodzielne pozycjonowanie SEO? W naszej opinii tak.
Pozycjonowanie stron czy ogólnie stosowanie technik SEO to jednak proces niekiedy długotrwały. Wpływ na to, kiedy zobaczysz pierwsze efekty, mają określone czynniki, między innymi:
- wiek domeny – im jest ona dłużej w sieci, tym jej wypozycjonowanie wymaga więcej czasu, zwłaszcza jeśli dotąd była zaniedbana pod kątem SEO,
- konkurencyjność stosowanych fraz kluczowych – im są częściej używane i mało unikalne, tym trudniej,
- obecny stan domeny pod kątem SEO – wiadomo, że łatwiej wypozycjonować stronę, nad którą już trochę się pracowało w kwestii SEO niż taką, która jest pod tym względem zaniedbana,
- obecna pozycja strony w wynikach wyszukiwania,
- branża lub tematyka – ponownie, te mniej unikalne są trudniejsze do wypozycjonowania.
Czy można wypozycjonować stronę szybko i raz a dobrze? I tak, i nie. Z tendencją do „nie”. Sama praca wstępna – dokonanie analizy pod względem SEO, wdrożenie zmian technicznych na stronie, napisanie nowych treści – to wszystko zajmuje kilka dni. Fakt, w bardzo sprzyjających okolicznościach – niszowa branża, nowa strona, łaskawe algorytmy czy naprawdę porządnie przygotowana witryna – można spozycjonować stronę stosunkowo szybko. Po kilku tygodniach Twoja strona może zawitać na szczyt wyników Google. I to o ile zaangażujesz do tego dobrych specjalistów mających doświadczenie, uznana opinię W SEO i znających się na rzeczy (chociażby z SEOSEM24). Takie jednorazowe działanie będzie miało jednak efekt krótkotrwały. Konkurencja nie śpi, pojawiają się nowe firmy z nawet niszowej branży (w końcu wiele popularnych branż było kiedyś niszowe), zmieniają się humory algorytmów Google. Zmieniają się nastroje klientów, wpisują inne frazy kluczowe. Taka „raz a dobrze” wypozycjonowana strona, pozostawiona sama sobie, w końcu straci na znaczeniu. Dlatego pozycjonowanie stron pod kątem SEO to proces, którego pełne efekty rzadko widoczne są od razu. Trzeba poczekać kilka tygodni lub miesięcy, a następnie podtrzymywać pozycje w Google. Czy mógłbyś zrobić to sam? Bez wiedzy i narzędzi byłoby Ci bardzo trudno. Lepiej zaangażować do tego specjalistów.
Wyniki działań SEO można wymiernie mierzyć
Wyniki działań SEO możesz zaobserwować po zwiększonym ruchu na Twojej stronie i zainteresowaniu klientów. Zwykle to najbardziej interesuje przedsiębiorców, czy twórców. Co ciekawe, działania SEO możesz też po prostu mierzyć w obiektywnych liczbach. Służą do tego narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, Google Search Console, Semstrom, SEMrush, Senuto czy Ahrefs. Przy użyciu Google PageSpeed z kolei możesz sprawdzić, jak szybko ładuje się Twoja strona wedle algorytmów Google. W większości narzędzia te są darmowe i obiektywne. Na podstawie danych, które dostarczają możesz łatwo zobaczyć, jak Twoja strona jest widziana przez Google. Zauważyć tendencje i klikalność poszczególnych fraz. SEO-wcy i copywriterzy posługują się tymi narzędziami by jeszcze lepiej optymalizować treści klientów pod SEO.
Najlepsza agencja SEO i specjaliści – jak szukać? Czego możesz się spodziewać i co powinni Ci zaoferować?
Takich specjalistów ma w swoich szeregach SEOSEM24. Firma z dawnej stolicy oferuje nie tylko SEO, lecz wiele innych usług z zakresu e-marketingu czy webmasterstwa. Dlaczego warto zaufać agencji SEO? Chociażby dlatego, że sam prawdopodobnie nie masz do tego głowy, ani doświadczenia, wiedzy czy narzędzi. Agencja taka jak SEOSEM24 za Ciebie załatwi pozycjonowanie strony, ale nie tylko. Zobacz, co mają w ofercie:
- tworzenie stron WWW Kraków, budowa całych sklepów internetowych i landing page – zarówno specjaliści od webmasteringu, UX i copywriterzy potrafią od podstaw stworzyć stronę dla klienta. Od początku projektują i optymalizują ją tak, aby była skuteczna, szybko się ładowała i spełniania wymogi SEO,
- content marketing – czyli wypromowanie Twojej oferty i Twoich treści. Możesz u nich zamówić artykuły reklamowe albo dowolne, które są zbieżne z potrzebami Twojej branży,
- prowadzenie kampanii reklamowych – czasami samo pozycjonowanie SEO nie wystarcza. Agencja reklamowa SEOSEM24 to także twórcy treści stricte reklamowych – reklam, plakatów, banerów internetowych, promocyjnych profili na Facebook czy Instagram, tworzeniem materiałów promocyjnych na YouTube. Powierzając takie działania agencji, nie musisz martwić się o promocję swojej oferty, lecz skupić się na pozyskiwaniu klientów i nowych produktach,
- audyty SEO – zarówno Twoich treści, jak i konkurencji. Możesz w SEOSEM24 zamówić specjalistyczne analizy dotyczące tego, jak Twoja strona funkcjonuje pod kątem SEO. Możesz też tak samo prześwietlić konkurencję, by wiedzieć, jakie ma słabe i mocne strony. Dzięki temu wiesz, co należy poprawić a SEOSEM24 przy okazji potrafi to zrobić. Audyt może też pokazać nowe obszary rynku, w których mógłbyś potencjalnie zaistnieć. Dowiesz się, jakie frazy kluczowe są skuteczne, a które z Twoich działają przeciwskutecznie,
- szeroka analityka internetowa – audyty nie działają w oderwaniu od analityki ogólnych tendencji w sieci. Korzystając ze wspomnianych narzędzi (ale nie tylko), SEOSEM24 dostarczy Ci wiedzy na temat ruchu w sieci, nastrojów konsumenckich czy skutecznych form reklamowych. Dostarczą Ci wiedzy, o którą zapytasz,
- konsultacje i szkolenia – SEOSEM24 Kraków to także dzielenie się opiniami i wiedzą z Tobą lub Twoimi pracownikami. Mogą zorganizować dla Ciebie szkolenie z zakresu SEO, marketingu internetowego, pisania treści lub pozycjonowania strony. Mają specjalistów od SEO, UX, psychologii i ekonomii. Prowadzą zarówno otwarte panele jak i indywidualne konsultacje pod bardzo konkretny przypadek klienta.
Jest tego więcej, a nawet mają sklep. Rozpisywanie się o ich ofercie nie miałoby sensu, gdyby nie to, że SEOSEM24 jest ewenementem w tej branży – opinie na ich temat sa naprawdę świetne. Zobacz, co o tym świadczy.
SEOSEM24 uznane przez klientów i niezależne agencje badawcze
W prestiżowym rankingu Rating Captain SEOSEM24 plasuje się na pierwszym miejscu jako najlepsza agencja SEO w Polsce, a to dowód sam w sobie. Taki wynik nie bierze się znikąd. Pokazuje, że firma sama potrafi w SEO, co jest najlepszą gwarancją, że potrafi zadbać o interesy swoich klientów i to na wielu płaszczyznach. SEOSEM24 zadbali o swoją widoczność w sieci, pozycję w Google i dobre opinie na swoim profilu GMF. SEOSEM24 Kraków zdobył pierwsze miejsce w rankingu Rating Captain zarówno w edycji rankingu w 2022 roku, ale też w 2021. Skąd to się bierze?
Czym jest Rating Captain i co mierzy? Dlaczego wygrała firma SEOSEM24
Rating Captain to niezależne studio badawcze z Wrocławia. Założyciele – Mateusz Piwnicki i Karol Bocheński, zajmują się także big data, sztuczną inteligencją i budowaniem reputacji firm. Cyklicznie dokonują analizy agencji SEO pod kątem ich widoczności w sieci, pozycji na rynku i opinii wśród klientów – na tej podstawie powstaje ich ranking, w którym kilkukrotnie zwyciężył SEOSEM24. Ranking jest obiektywny, ponieważ opiera się na ustaleniach narzędzia analitycznego – Revievs Audit. Ocenia ono rozpoznawalność firmy na podstawie jakości jej wizytówki Google Moja Firma (GMF). Co jest brane pod uwagę?
- ilość recenzji i średnia ocen na wizytówce GMF,
- jakość ocen pod względem merytorycznym,
- tendencje w dopływie nowych opinii na wizytówce w zestawieniu kwartalnym,
- responsywność agencji SEO w odpowiadaniu na komentarze klientów,
- widoczność wizytówki w sieci,
- ton narracji, jaka jest nadawana – język i przystępność,
- zastosowane słowa kluczowe.
Oprócz tego narzędzie dostarcza informacji o wiarygodności opinii i matrycy zaufania wobec danej domeny, reprezentowanej przez wizytówkę GMF. Na końcu serwis przyznaje średnią i ocenę. W lutym 2022, kiedy przeprowadzane było badanie, SEOSEM24 uzyskał ocenę A od Revievs Audit, a od klientów średnią ocen 4,97 przy 429 zostawionych opiniach. W ciągu poprzedzającego ranking kwartału firmie przybyło 80 nowych opinii. Klienci na ogół pozostawiają dość treściwe komentarze – takich ocen na GMF, które w ogóle nie mają komentarza to ledwie 8%. Czas oczekiwania na odpowiedź ze strony SEOSEM24 był określony jako „krótki”.
Kto jeszcze został wyróżniony w rankingu Rating Captain 2022?
Oprócz SEOSEM24, które stoi na szczycie podium, dobre wyniki zebrały także inne agencje SEO – Lepszy Marketing, TENSE, SMOLAR, Plajers, Artefakt, Nokatomi, JustIdea Agency oraz Owocni. Te agencje SEO także przeszły obiektywną weryfikację i ich miejsce w TOP 10 świadczy o wysokiej pozycji w Google oraz umiejętnościach.
SEOSEM24 – opinie klientów i współpracowników
Najlepsze rekomendacje to te, które pochodzą wprost od klientów. Firma nie ma możliwości ich fabrykować, więc są w 100% autentyczne. Przeczytać o zadowoleniu klientów możesz zarówno na ich stronie, jak i bezpośrednio na platformie do wyrażania (nie) zadowolenia – wizytówce GMF. Niejaki „Ariel Łódź” pisze tam:
Polecam!!! Chociaż na początku byłem słabo nastawiony bo myślałem że wyniki pozycjonowania strony będą od razu, dopiero specjalista marketingu z tej agencji mi wyjaśnił że chwilę trzeba poczekać i faktycznie teraz widzę różnicę 😉 Także super, warto było!
Monika Korczak, zadowolona klientka:
Firma bardzo profesjonalna. Trochę czasu musiałam zaczekać na wypozycjonowanie mojej strony ale naprawdę było warto. Jest znaczny wzrost wyświetleń, zwiększyło się zainteresowanie moimi ofertami. Dziękuję serdecznie i polecam.
A to tylko pierwsze dwie z brzegu na ich wizytówce GMF. Kolejna opinia:
„Los chciał, aby nasze drogi pewnego razu zbiegły się. Zaangażowanie, szybkość, profesjonalizm (kolejność można dowolnie zmienić) sprawiło, że zaiskrzyło – w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Jeśli SEOSEM24 tak samo działa w innych przypadkach, nie dziwię się, że inni klienci też są zadowoleni z efektów, a na ich twarzach pojawia się uśmiech tak szeroki, jak na mojej. To bardzo ważne, bo działania w internecie, to teraz obowiązek każdego biznesu. A w biznesie liczy się też zaufanie.
Ja zaufałem, bo współpracuję z najlepszymi.” – Szczepan Sadurski z Warszawy
Tym razem opinia przedsiębiorcy:
„Pragnę polecić agencję SEOSEM24 w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Agencja ta zadbała u mnie o wysokie pozycje wyszukiwań oraz o to, by zwiększyć konwersję strony. Ilość osób pytających o moje usługi po podjęciu współpracy znacząco wzrosła.
Dlatego każdemu, kto szuka dobrej agencji związanej z marketingiem i pozycjonowaniem, mogę polecić SEOSEM24! Na uwagę zasługuje również wzorowy kontakt z agencją, która stale i szybko odpowiada na moje zapytania powstające w wyniku naszej współpracy.
Polecamy firmę SEOSEM24” – Instytut Zdrowia i Urody PEARL z Lublina.
Te opinie pokazują, że SEOSEM24 cieszy się renomą. Klienci nie mają powodów do kurtuazji czy nieszczerych opinii. Wręcz przeciwnie – jeśli mają do tego możliwość, wytykają firmie błędy i niedoskonałości. W przypadku agencji reklamowej Kraków, klienci wyrażają zadowolenie i nadzieję na dalszą współpracę. To chyba dobra rekomendacja, jeśli szukasz agencji SEO.
Pamiętajcie, że firma posiada też całą ilość rekomendacji na swojej stronie www.
Dlaczego warto odpowiadać na komentarze przy wizytówce GMF, nawet jeśli nie są korzystne? SEOSEM24 tak robi.
Odpowiadanie na komentarze klientów jest ważne. Buduje więź między klientem a agencją. Sprawia, że klient poczuł się dostrzeżony a jego zdanie potraktowane poważnie. To procentuje. Warto polemizować z szacunkiem także wobec komentarzy nieprzychylnych. A na pewno pozwalać je umieszczać. Czy firma, która nie ma ani jednego niekorzystnego komentarza jest wiarygodna? Zwłaszcza w dobie internetu. Nie tylko dbałość o reputację, ale też zwyczajna uczciwość nakazuje, aby pokazywać zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie klientów. W przypadku SEOSEM24 tych drugich opinii jest naprawdę niewiele.
Jak wygląda pozycjonowanie SEO w SEOSEM24?
Najpierw SEOSEM24 przeprowadza audyt wewnętrzny Twoich treści internetowych. Nie tylko głównej strony, ale także profilu na portalach społecznościowych, wizytówki GMF i innych. Na podstawie tego, co im wyjdzie, potrafią dobrać adekwatne środki do pozycjonowania SEO Twoich treści. Odpowiednio modelują Twoją stronę, dobiorą skuteczne frazy kluczowe, zastosują poprawne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne a ich copywriterzy napiszą dla Ciebie wartościowe i branżowe treści. Opinie o SEOSEM24 jak i pozycja w rankingach pokazują, że jest to interesująca propozycja dla przedsiębiorców, twórców lub instytucji, którym zależy na lepszej widoczności w sieci.
SEO? A może SEM? Czym się różnią te dwie usługi – Opinie SEOSEM24
Te dwa pojęcia są ze sobą mylone. Niektórzy uważają też, że SEM (Search Engine Marketing) to w zasadzie uproszczone SEO, skierowane wyłącznie pod Google Ads. SEM to jednak pojęcie szersze, oznaczające szereg działań marketingu w wyszukiwarkach. To zatem zarówno stosowanie SEO jak i płatnej reklamy (PPC). Na wszystkich tych rzeczach także zna się agencja reklamowa Kraków SEOSEM24, czego dowodzą zadowolone opinie i wyniki rankingów.
Podsumowanie – co to SEO i jak to działa w SEOSEM24 z Krakowa?
Czego się dziś dowiedziałeś?
- SEO jest ważne, jeśli chcesz zadbać o swoją rozpoznawalność w sieci,
- dzięki SEO możesz zyskać nowych klientów i zarobić,
- pozycjonowanie strony pod względem SEO to proces, który najlepiej powierzyć specjalistom,
- takich specjalistów mają w wielu agencjach, ale to SEOSEM24 przoduje w niezależnych rankingach.
- w SEOSEM24 możesz uzyskać różne usługi internetowe, nie tylko związane bezpośrednio z pozycjonowaniem czy SEO.
- firma nie boi się negatywnych komentarzy, stawiając na szczerość i partnerskie relacje z klientami.